Anotace: |
Podniková ekonomika není jen teoretickou vědní disciplínou, ale především disciplínou praktickou, která se zabývá podnikem (firmou), jeho cíli, funkcemi, životními fázemi, organizací, hlavními činnostmi a jejich řízením a zvláštnostmi jednotlivých druhů podniků. Podnikatelům, manažerům a ekonomům dává poučení, jak mají vést svůj podnik, aby obstál v tržním prostředí. Kniha sestává ze 4 oddílů rozčleněných do 20 kapitol. Každá kapitola začíná teoretickým výkladem, shrnuje teoretické poznatky, otázky a příklady k řešení. První oddíl se zabývá podstatou podniku, jeho cíli a funkcí, druhý je věnován majetkové, kapitálové a organizační výstavbě podniku. Činnostem podniku a jejich řízení je věnován třetí oddíl a závěrečná část se pak soustřeďuje na specifické ekonomiky. V závěru publikace je uveden také výkladový slovník obsahující přes 500 hesel se stručným výkladem jejich obsahu.
|