Prohlížeč má zakázaný Javascript. Prosím, povolte ho pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Prohlížeč má zakázané cookies. Prosím, povolte je pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
 
Zavřít režim celé obrazovky
Název: Pupils with special educational needs in basic education schools and teachers´ sickness absences - a register-linkage study
Další názvová informace:
Překlad: Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách a nemocnost učitelů - studie
Autor:
Klíčové slovo: Finsko
nemocnost
učitelé
žáci
absence pracovní
Anotace: Autoři zjišťovali, zda vysoké procento žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve třídě zvyšuje riziko nemocnosti u učitelů a zda je riziko závislé na ukazateli žák-učitel (PTR - pupil-teacher ratio). Výzkum provedený na základě dat ze školního roku 2004-2005 zahrnujících 8089 učitelů ve 404 školách ve Finsku ukázal, že nemocnost učitelů se zvyšuje s vyšším procentem žáků se speciálním vzdělávacími potřebami, zejména tam kde je ukazatel PTR vysoký.
Jazyk dokumentu: eng
Název zdroje: Scandinavian Journal of Work, Environment & Health
Ročník: 38
Číslo: 3
Rozsah (stránky): s. 209-217
Rok vydání: 2012
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Soubory k článkupupils with special educational needs
Odborná knihovna VÚBP, Jeruzalémská 1283/9, 110 00 Praha 1, E-mail: knihovna@vubp.cz
Tento výsledek byl finančně podpořen z institucionální podpory na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace na léta 2018–2022 a je součástí výzkumného úkolu 05-S4-2021-VÚBP Zefektivnění vyhledávání v digitálním archivu BOZP Safe a propojení s Encyklopedií BOZP, řešeného Výzkumným ústavem bezpečnosti práce, v. v. i., v letech 2021–2022.
{{'asyncop.tasklist' | i18n}}
{{job.message}} {{job.fileName}}