Anotace: |
Úrazy dětí jsou celosvětovým problémem. Jednou z možností, jak ovlivnit úrazovou morbiditu, je edukace dětí o rizicích úrazů již od mateřské školy. Právě pro předškolní děti byla vytvořena metodika prevence úrazů, jež je vhodná jak pro kolektivy, tak pro individuální práci. Tato metodika je rozdělena do dvou základních částí: edukační a ověřování znalostí. První edukační část tvoří pohádka, ve které se vyskytovaly popsané rizikové situace pro vznik úrazu. Po pohádce následuje diskuse o rizikových situacích, které byly zmíněny v pohádce. Další část diskuse se odvíjí od předem připravených tematických okruhů zaměřených na úrazy. Ověřování znalostí probíhá pomocí ilustrovaného testu nebo pohybové hry. Tato metodika je při vzdělávání předškolních dětí efektivní a setkala se s velmi pozitivní odezvou ze strany dětí. Proto je vhodná i pro další aplikaci.
|