???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
|
Překlad názvu: |
Úvahy o použitelnosti a ergonomii e-learningu pro starší pracovníky
|
Vydání: |
|
Rok vydání: |
2007
|
Nakladatel: |
Institute for Future Studies
|
Místo vydání: |
Zirl
|
Země vydání: |
Rakousko
|
Jazyk dokumentu: |
eng
|
Název edice: |
|
Číslo části: |
|
Název části: |
|
Označení svazku: |
|
Počet stran: |
53 s.
|
Další údaje o rozsahu: |
|
ISBN: |
|
Recenze: |
|
Lokace: |
|
Připojené soubory: |
usability and ergonomics report_50+
|
Název: |
Usability and Ergonomics Considerations on eLearning of Older Adults
|
Další názvová informace: |
|
Klíčové slovo: |
pracovníci starší
vzdělávání dospělých
e-learning
požadavky ergonomické
přístupy
využitelnost
|
Autor: |
Reich, Klaus
Petter, Christian
Helling, Kathrin
|
Anotace: |
The structure of societies is changing due to unprecedented demographic changes. One of the challenges to be faced in line with this is the changing habits of older persons towards learning. Still older persons (in most studies referred to as “50 years and older”) show less participation in training and learning activities compared with younger persons (for Germany cf. BMBF 2005, 25). However, authors such as Iller refer to upcoming new generations of older persons that have grown up in an environment characterized by continuous learning. She prognoses a change in the proportion of older persons participating in learning activities in the near future, making it necessary for training providers to adapt to the changing groups of customers and their needs and habits.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|