Anotace: |
Nařízení ruší zastaralou vyhlášku z roku 1975 a ukládá zaměstnavatelům řadu následujících povinností:
a) evidence se vede v knize úrazů a musí obsahovat všechny údaje potřebné k sepsání záznamu o úrazu, který se vyhotovuje nejpozději do 5 pracovních dnů po jeho oznámení;
b) pracovní úraz se ohlásí státnímu zástupci nebo územně příslušnému útvaru Policie ČR, příslušnému odborovému orgánu nebo zástupci zaměstnavatelů, zaměstnavateli, který zaměstnance k práci u něho vyslal, příslušné pojišťovně, v některých případech příslušnému inspektorátu práce nebo obvodnímu báňskému úřadu, příslušné zdravotní pojišťovně
c) záznamy o pracovních úrazech zasílá zaměstnavatel nejpozději do pátého dne následujícího měsíce příslušnému inspektorátu bezpečnosti práce nebo obvodnímu báňskému úřadu a příslušné zdravotní pojišťovně, u smrtelného úrazu ještě Policii ČR.
|