Anotace: |
Firemní kultura je fenomén velmi složitý, nesnadno definovatelný a postižitelný, který zahrnuje hodnoty, postoje, názory a normy chování sdílené danou skupinou, ale i jednotlivci ve skupině zvnitřněné (internalizované) v rozdílné míře, komunikované z generace na generaci, relativně stabilní, ovšem s potenciálem ke změně v průběhu času. Podle výsledků výzkumů podniková kultura významně ovlivňuje dlouhodobou komplexní kvalitu podniku. Může být zdrojem síly firmy a hlavním nositelem její konkurenční výhody. Ale stejně tak dobře může být brzdou rozvoje organizace, nebo dokonce zdrojem její destrukce. Důležité determinanty firemní kultury lze měřit a navrhnout změny v souladu s vizemi, cíly a strategií firmy. Například ke zvýšení zainteresovanosti zaměstnanců na péči o své zdraví. Přednáška mimo jiné podává informaci o baterii diagnostických nástrojů na mapování základních souvislostí a determinant firemní kultury a postupu při cílené změně firemní kultury.
|