Anotace: |
Vliv činností třetích stran zůstává hlavní příčinou indukovaných poruch dopravních systémů. V reakci na to je třeba systém řízení provozní bezpečnosti neustále revidovat a důkladně implementovat, aby bylo možné tato rizika účinně zmírnit. Tato studie prochází analýzou události zahrnující prasknutí plynovodu, konkrétně zkoumá událost, která se stala v lednu 2021 na bočním plynovodu Cuiabá v brazilském státě Mato Grosso. Provádí komplexní srovnávací hodnocení, které porovnává šetření provedené provozovatelem plynovodu a analýzu provedenou regulačním orgánem. V brazilském kontextu jsou provozovatelé povinni dodržovat Technický předpis pro ropovody a plynovody na pevnině (RTDT), regulační rámec založený na procesní bezpečnosti, zahrnující požadavky na inspekce, zapojení komunity a vyšetřování incidentů. Regulační orgán hraje důležitou roli při hodnocení vyšetřování prováděných provozovateli. Tento výzkum osvětluje rozdílné pohledy na systém řízení v závislosti na tom, zda je na něj nahlíženo optikou provozovatele, nebo z pohledu regulátora. Provozovatelé mají tendenci klást důraz na komunitní akce, zatímco regulátoři se zaměřují na účinnost preventivních opatření proti akcím třetích stran, což podtrhuje význam četnosti inspekcí.
|