Anotace: |
Digitální řízení zaměstnanců získalo novou pozornost na pozadí pandemie covid-19. Dosavadní studie o využívání digitálních informačních a komunikačních nástrojů při řízení zaměstnanců jsou často popisné a zaměřují se buď na pohled zaměstnanců, nebo manažerů. Tento článek naproti tomu explicitně porovnává pohledy manažerů a zaměstnanců z různých společností a odvětví na výzvy digitálního vedení a na to, jak se s nimi vyrovnávají. Za tímto účelem byly vyhodnoceny kvalitativní rozhovory s 23 osobami, které pracují jako úředníci, zákazničtí poradci, vedoucí oddělení nebo organizace. Z výsledků vyplývá, že názory manažerů a zaměstnanců na výzvy digitálního vedení jsou velmi podobné. Za problémové oblasti lze na obou stranách označit technologie, komunikaci a vedení a motivaci zaměstnanců. Řešením, jako je intenzivnější komunikace, pravidelný dialog a zpětná vazba, se zabývají především manažeři.
|