Článek

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo: 65678
Překlad: Nemůžeme napravit to, co nevidíme: záchranná síla vizuální gramotnosti
Rozšířená anotace:
Jazyk dokumentu: eng
Ročník: 70
Číslo: 5
Rozsah (stránky): 34-35
Název zdroje: Professional Safety
Rok vydání: 2025
Publikovat na bozp-info:
Forma publikování:
Perex:
Datum publikování:
Publikováno na URL:
Připojené soubory: We cannot fix
Název: We cannot fix what we do not see
Další názvová informace: the lifesaving power of visual literacy
Klíčové slovo: gramotnost vizuální
prostředí pracovní
vnímání rizik
vjemy zrakové
Autor: Pontsler, Doug
Anotace: Identifikace nebezpečí na pracovišti může být náročná z mnoha důvodů. Například pracoviště může být pro pracovníky natolik známé, že přehlížejí nebezpečí, která mají na očích a která mohou ovlivnit jejich bezpečnost i bezpečnost ostatních. Lidé někdy nedokážou rozpoznat nebezpečí, která jsou přímo před nimi. Vizuální gramotnost je definována jako schopnost číst, psát a vytvářet vizuální obrazy. Je to pojem, který se obvykle vztahuje k umění a designu, ale má mnohem širší uplatnění. Vizuální gramotnost se týká toho, jak a co vidíme, jak určujeme, co to znamená, a jaké kroky v důsledku toho podnikáme. Tento článek pojednává o využití vizuální gramotnosti ke zlepšení identifikace nebezpečí a snižování rizik. Použití stejných nástrojů, které používají umělci, historici umění, učitelé a další k pochopení uměleckého díla, může pomoci také pracovníkům identifikovat nebezpečí, která existují v jejich okolí.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL):
Původní znění: