Prohlížeč má zakázaný Javascript. Prosím, povolte ho pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Prohlížeč má zakázané cookies. Prosím, povolte je pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Zavřít režim celé obrazovky
Název:
|
Bus drivers’ anger and anger expression in driver–passenger conflicts |
Další názvová informace:
|
|
Překlad:
|
Hněv řidičů autobusů a jeho projevy při konfliktech mezi řidičem a cestujícími |
Autor:
|
Tang, Yi |
Klíčové slovo:
|
řidiči z povolání doprava autobusová agresivita stres cestující konflikty |
Anotace:
|
Hněv řidičů autobusů způsobený špatným chováním cestujících může vést k vážným nehodám autobusů, přesto však nejsou k dispozici vyspělé nástroje, které by zachytily reakce řidičů autobusů během konfliktů mezi řidiči a cestujícími. Pro měření úrovně a projevů hněvu řidičů při takových konfliktech byly vyvinuty škála BDAS (Bus Driver Anger Scale) a BDAX (Bus Driver Anger Expression Inventory). Na základě 400 dotazníků byl v čínském městě Changsha vytvořen model hněvu řidičů autobusů. Ze zjištění vyplývá, že řidiče nejčastěji rozčilují přestupky cestujících a hádky mezi cestujícími. Řidiči podráždění nesrovnalostmi cestujících mají tendenci používat osobní agresivní projevy nebo adaptivní/konstruktivní projevy. Spory mezi cestujícími mohou vést řidiče k tomu, že se uchýlí k nepřiměřeným metodám ventilace svých emocí. Kromě toho může hrubé chování cestujících vyvolat agresivní osobní projevy řidičů autobusů. Proto je nutné stanovit pravidla pro cestující a povzbuzovat řidiče, aby při konfliktech mezi řidičem a cestujícími vyjadřovali svůj hněv rozumně. |
Jazyk dokumentu:
|
eng |
|
|
Publikováno na URL:
|
|
Připojené soubory:
|
Bus drivers anger |
|
|
|
{{'asyncop.tasklist' | i18n}}