???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
59221
|
Překlad: |
Hněv řidičů autobusů a jeho projevy při konfliktech mezi řidičem a cestujícími
|
Rozšířená anotace: |
|
Jazyk dokumentu: |
eng
|
Ročník: |
30
|
Číslo: |
4
|
Rozsah (stránky): |
1258-1271
|
Název zdroje: |
International Journal of Occupational Safety and Ergonomics
|
Rok vydání: |
2024
|
Publikovat na bozp-info: |
|
Forma publikování: |
|
Perex: |
|
Datum publikování: |
|
Publikováno na URL: |
|
Připojené soubory: |
Bus drivers anger
|
Název: |
Bus drivers’ anger and anger expression in driver–passenger conflicts
|
Další názvová informace: |
|
Klíčové slovo: |
řidiči z povolání
doprava autobusová
agresivita
stres
cestující
konflikty
|
Autor: |
Tang, Yi
|
Anotace: |
Hněv řidičů autobusů způsobený špatným chováním cestujících může vést k vážným nehodám autobusů, přesto však nejsou k dispozici vyspělé nástroje, které by zachytily reakce řidičů autobusů během konfliktů mezi řidiči a cestujícími. Pro měření úrovně a projevů hněvu řidičů při takových konfliktech byly vyvinuty škála BDAS (Bus Driver Anger Scale) a BDAX (Bus Driver Anger Expression Inventory). Na základě 400 dotazníků byl v čínském městě Changsha vytvořen model hněvu řidičů autobusů. Ze zjištění vyplývá, že řidiče nejčastěji rozčilují přestupky cestujících a hádky mezi cestujícími. Řidiči podráždění nesrovnalostmi cestujících mají tendenci používat osobní agresivní projevy nebo adaptivní/konstruktivní projevy. Spory mezi cestujícími mohou vést řidiče k tomu, že se uchýlí k nepřiměřeným metodám ventilace svých emocí. Kromě toho může hrubé chování cestujících vyvolat agresivní osobní projevy řidičů autobusů. Proto je nutné stanovit pravidla pro cestující a povzbuzovat řidiče, aby při konfliktech mezi řidičem a cestujícími vyjadřovali svůj hněv rozumně.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|