Článek

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo: 59221
Překlad: Hněv řidičů autobusů a jeho projevy při konfliktech mezi řidičem a cestujícími
Rozšířená anotace:
Jazyk dokumentu: eng
Ročník: 30
Číslo: 4
Rozsah (stránky): 1258-1271
Název zdroje: International Journal of Occupational Safety and Ergonomics
Rok vydání: 2024
Publikovat na bozp-info:
Forma publikování:
Perex:
Datum publikování:
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Bus drivers anger
Název: Bus drivers’ anger and anger expression in driver–passenger conflicts
Další názvová informace:
Klíčové slovo: řidiči z povolání
doprava autobusová
agresivita
stres
cestující
konflikty
Autor: Tang, Yi
Anotace: Hněv řidičů autobusů způsobený špatným chováním cestujících může vést k vážným nehodám autobusů, přesto však nejsou k dispozici vyspělé nástroje, které by zachytily reakce řidičů autobusů během konfliktů mezi řidiči a cestujícími. Pro měření úrovně a projevů hněvu řidičů při takových konfliktech byly vyvinuty škála BDAS (Bus Driver Anger Scale) a BDAX (Bus Driver Anger Expression Inventory). Na základě 400 dotazníků byl v čínském městě Changsha vytvořen model hněvu řidičů autobusů. Ze zjištění vyplývá, že řidiče nejčastěji rozčilují přestupky cestujících a hádky mezi cestujícími. Řidiči podráždění nesrovnalostmi cestujících mají tendenci používat osobní agresivní projevy nebo adaptivní/konstruktivní projevy. Spory mezi cestujícími mohou vést řidiče k tomu, že se uchýlí k nepřiměřeným metodám ventilace svých emocí. Kromě toho může hrubé chování cestujících vyvolat agresivní osobní projevy řidičů autobusů. Proto je nutné stanovit pravidla pro cestující a povzbuzovat řidiče, aby při konfliktech mezi řidičem a cestujícími vyjadřovali svůj hněv rozumně.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL):
Původní znění: