Anotace: |
Norma pro komunikaci rizik (Hazard Communication Standard, HCS) dává zaměstnancům právo vědět o nebezpečných chemických látkách v jejich pracovním prostředí a vyžaduje, aby zaměstnavatelé poskytovali osobní ochranné pracovní prostředky a stanovili limity expozice. Norma také umožňuje zaměstnancům podávat formální stížnosti, pokud se necítí bezpečně, a zaměstnavatelé, kteří zákon porušují, mohou být pokutováni, pohnáni k soudu nebo zavřeni. Tento článek zkoumá klíčové prvky HCS a hodnotí některá nejcitovanější ustanovení normy, zabývá se výkladovým dopisem a analyzuje, jak lze HCS začlenit do jakéhokoli systému řízení bezpečnosti. HCS zahrnuje pět klíčových prvků, které musí všichni zaměstnavatelé dodržovat: soupis materiálů, správné označování, bezpečnostní listy, školení a písemný program a jeho provádění.
|