Anotace: |
Během čtyř let (2017 až 2021) autoři spolupracovali s oddělením bezpečnosti a ochrany zdraví při práci ve středně velkém americkém podniku na transformaci předchozího přístupu ke kultuře bezpečnosti, kdy se z chyb obviňovali pracovníci, na kulturu učení se prostřednictvím nehod. V době, kdy angažmá skončilo, tým zaznamenal měřitelná zlepšení. Vnímání zaměstnanců a manažerů, že společnost při vyšetřování bezpečnostních incidentů přechází od hledání viníků k hledání faktů, se zvýšilo o téměř 13 %. Vnímání toho, že je v pořádku sdělit šéfovi špatné zprávy, aniž by byl potrestán, se zvýšilo o 7 %. O 4,5 % vzrostlo přesvědčení, že společnost sděluje poučení z bezpečnostních incidentů napříč celou organizací. Manažeři a nadřízení navíc uvedli, že vidí hodnotu této změny, a potvrdili, že provedení změny je součástí jejich práce. Projekt posunul vnímání kultury bezpečnosti společnosti a chování pracovníků i manažerů, včetně vrstvy managementu, která je někdy označována jako "zamrzlý střed" kvůli sklonu bránit se organizačním změnám. K dosažení těchto výsledků projektový tým: 1) zaúkoloval vedoucí pracovníky, aby se stali tvářemi změny, a učinil z nich hlavní učitele iniciativy změny, 2) přeměnil střední manažery a nadřízené pracovníky na učící se i učitele, 3) použil osobní komunikaci k oslovení pracovníků v terénu tam, kde digitální komunikace selhala, 4) často používal kvantitativní a kvalitativní výzkum k měření pokroku a provádění průběžných úprav a 5) přeformuloval klíčové prvky kultury bezpečnosti ve všech podnicích společnosti.
|