???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
58548
|
Překlad: |
Mapa důkazů o syndromu vyhoření u vysokoškolských učitelů a jeho vztahu k ergonomickým a biopsychosociálním faktorům: souhrnný přehled
|
Rozšířená anotace: |
|
Jazyk dokumentu: |
eng
|
Ročník: |
30
|
Číslo: |
2
|
Rozsah (stránky): |
579-586
|
Název zdroje: |
International Journal of Occupational Safety and Ergonomics
|
Rok vydání: |
2024
|
Publikovat na bozp-info: |
|
Forma publikování: |
|
Perex: |
|
Datum publikování: |
|
Publikováno na URL: |
|
Připojené soubory: |
Evidence map on burnout syndrome
|
Název: |
Evidence map on burnout syndrome in higher education teachers and its relationship with ergonomic and biopsychosocial factors
|
Další názvová informace: |
a scoping review
|
Klíčové slovo: |
učitelé
školy vysoké
syndrom vyhoření
stres pracovní
faktory rizikové
ergonomie
|
Autor: |
Farias, Jean Paulo
|
Anotace: |
Cílem této studie bylo zmapovat poznatky o syndromu vyhoření u vysokoškolských učitelů a jeho vztahu k ergonomickým a biopsychosociálním faktorům. Autoři provedli přehled článků publikovaných do roku 2021, extrahovali místo, design studie, charakteristiky vzorku a metody hodnocení a zkoumali ergonomické a biopsychosociální faktory. Bylo nalezeno 18 studií ve 12 zemích a většina z nich používala průřezový design. Nejpoužívanější metodou hodnocení byl Maslachův inventář vyhoření. Panuje shoda, že syndromu vyhoření u vysokoškolských učitelů je třeba věnovat více pozornosti, protože může souviset s fyzickými, psychickými a sociálními faktory. V profesním prostředí si větší pozornost zaslouží fyzické ergonomické charakteristiky nebo charakteristiky související s organizací práce, stejně jako psychosociální faktory, protože jsou silně spojeny se syndromem vyhoření.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|