Článek

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo: 58548
Překlad: Mapa důkazů o syndromu vyhoření u vysokoškolských učitelů a jeho vztahu k ergonomickým a biopsychosociálním faktorům: souhrnný přehled
Rozšířená anotace:
Jazyk dokumentu: eng
Ročník: 30
Číslo: 2
Rozsah (stránky): 579-586
Název zdroje: International Journal of Occupational Safety and Ergonomics
Rok vydání: 2024
Publikovat na bozp-info:
Forma publikování:
Perex:
Datum publikování:
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Evidence map on burnout syndrome
Název: Evidence map on burnout syndrome in higher education teachers and its relationship with ergonomic and biopsychosocial factors
Další názvová informace: a scoping review
Klíčové slovo: učitelé
školy vysoké
syndrom vyhoření
stres pracovní
faktory rizikové
ergonomie
Autor: Farias, Jean Paulo
Anotace: Cílem této studie bylo zmapovat poznatky o syndromu vyhoření u vysokoškolských učitelů a jeho vztahu k ergonomickým a biopsychosociálním faktorům. Autoři provedli přehled článků publikovaných do roku 2021, extrahovali místo, design studie, charakteristiky vzorku a metody hodnocení a zkoumali ergonomické a biopsychosociální faktory. Bylo nalezeno 18 studií ve 12 zemích a většina z nich používala průřezový design. Nejpoužívanější metodou hodnocení byl Maslachův inventář vyhoření. Panuje shoda, že syndromu vyhoření u vysokoškolských učitelů je třeba věnovat více pozornosti, protože může souviset s fyzickými, psychickými a sociálními faktory. V profesním prostředí si větší pozornost zaslouží fyzické ergonomické charakteristiky nebo charakteristiky související s organizací práce, stejně jako psychosociální faktory, protože jsou silně spojeny se syndromem vyhoření.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL):
Původní znění: