Prohlížeč má zakázaný Javascript. Prosím, povolte ho pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Prohlížeč má zakázané cookies. Prosím, povolte je pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Zavřít režim celé obrazovky
Název:
|
Evidence map on burnout syndrome in higher education teachers and its relationship with ergonomic and biopsychosocial factors |
Další názvová informace:
|
a scoping review |
Překlad:
|
Mapa důkazů o syndromu vyhoření u vysokoškolských učitelů a jeho vztahu k ergonomickým a biopsychosociálním faktorům: souhrnný přehled |
Autor:
|
Farias, Jean Paulo |
Klíčové slovo:
|
učitelé školy vysoké syndrom vyhoření stres pracovní faktory rizikové ergonomie |
Anotace:
|
Cílem této studie bylo zmapovat poznatky o syndromu vyhoření u vysokoškolských učitelů a jeho vztahu k ergonomickým a biopsychosociálním faktorům. Autoři provedli přehled článků publikovaných do roku 2021, extrahovali místo, design studie, charakteristiky vzorku a metody hodnocení a zkoumali ergonomické a biopsychosociální faktory. Bylo nalezeno 18 studií ve 12 zemích a většina z nich používala průřezový design. Nejpoužívanější metodou hodnocení byl Maslachův inventář vyhoření. Panuje shoda, že syndromu vyhoření u vysokoškolských učitelů je třeba věnovat více pozornosti, protože může souviset s fyzickými, psychickými a sociálními faktory. V profesním prostředí si větší pozornost zaslouží fyzické ergonomické charakteristiky nebo charakteristiky související s organizací práce, stejně jako psychosociální faktory, protože jsou silně spojeny se syndromem vyhoření. |
Jazyk dokumentu:
|
eng |
|
|
Publikováno na URL:
|
|
Připojené soubory:
|
Evidence map on burnout syndrome |
|
|
|
{{'asyncop.tasklist' | i18n}}