Kniha

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo:
Překlad názvu: Zvyšování kvalifikace, sociální začlenění a kolektivní vytváření dovedností při přechodu na znalostní ekonomiku
Vydání:
Rok vydání: 2024
Nakladatel: European Trade Union Institute
Místo vydání: Brussels
Země vydání: Belgie
Jazyk dokumentu: eng
Název edice: Working Paper
Číslo části: 2024.09
Název části:
Označení svazku:
Počet stran: 33 s.
Další údaje o rozsahu:
ISBN: 1994-4454
Recenze:
Lokace:
Připojené soubory: Occupational upgrading
Název: Occupational upgrading, social inclusion and collective skill formation in the transition to the knowledge economy
Další názvová informace:
Klíčové slovo: znalosti
dovednosti
kvalifikace
ekonomika znalostní
Autor: Durazzi, Niccolo
Tonelli, Simone
Anotace: Systémy kolektivního vytváření dovedností byly klíčové pro udržení přístupu k hospodářskému rozvoji na vysoké úrovni v průmyslových společnostech při zachování sociálního začlenění. Mohou však stále přinášet výsledky ve společnostech založených na znalostech, a to jak z ekonomického, tak sociálního hlediska? Tento článek tvrdí, že nic ze své podstaty nebrání tomu, aby se kolektivní systémy formování dovedností úspěšně přizpůsobily znalostní ekonomice. Takové přizpůsobení však není automatické. Spíše závisí na ochotě klíčových aktérů - svazů, zaměstnavatelů a vlády - aktivně přizpůsobit tyto systémy potřebám trhu práce, který se zásadně změnil především v důsledku technologických změn. Přizpůsobení potřebám znalostní ekonomiky tak bude mít pravděpodobně podobu specifickou pro danou zemi a bude politicky zprostředkováno dynamikou moci, která strukturuje vztahy mezi aktéry. Tento argument je empiricky ověřen prostřednictvím panelové analýzy testující účinky systémů kolektivního vytváření dovedností na řadu socioekonomických výsledků a případových studií Rakouska, Německa a Švýcarska, které ilustrují politickou dynamiku, jež je základem reforem systémů kolektivního vytváření dovedností. Empirické důkazy celkově podporují tento argument, ale také poukazují na některé obtíže, kterým mohou systémy kolektivního vytváření kvalifikací čelit při udržování sociálního začlenění, a naznačují klíčovou roli, kterou v tomto ohledu mohou hrát odbory.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL): https://www.etui.org/publications/occupational-upgrading-social-inclusion-and-collective-skill-formation-transition
Původní znění: