Prohlížeč má zakázaný Javascript. Prosím, povolte ho pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Prohlížeč má zakázané cookies. Prosím, povolte je pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Zavřít režim celé obrazovky
Název:
|
Arbeitszeitverkürzung in der Automobilindustrie |
Další názvová informace:
|
ein Baustein in der Industrietransformation? |
Překlad:
|
Zkrácení pracovní doby v automobilovém průmyslu: základní kámen průmyslové transformace? |
Autor:
|
Roth, Marcel |
Klíčové slovo:
|
doba pracovní transformace odvětví průmysl automobilový smlouvy kolektivní vyjednávání Německo |
Anotace:
|
V rámci příprav na kolo kolektivního vyjednávání společnosti IG Metall projednal otázku čtyřdenního pracovního týdne výbor pro vyjednávání v severozápadním německém ocelářském průmyslu (IG Metall 2023). IG Metall se domnívá, že běžný pracovní týden by se měl zkrátit ze současných 35 hodin na 32 hodin - s plnou náhradou mzdy. IG Metall tvrdí, že by to zaměstnance více motivovalo, zvýšilo jejich produktivitu a zlepšilo jejich pracovní zdraví, což by umožnilo dosáhnout lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem a přilákat kvalifikovanou pracovní sílu. Čtyřdenní pracovní týden je navíc prospěšný pro klima, protože by se ušetřilo cestování a energie na pátý pracovní den. To znamená, že diskuse o zkrácení pracovní doby v severozápadním německém ocelářském průmyslu je již v pokročilé fázi. Článek zkoumá na příkladu automobilového průmyslu v Bádensku-Württembersku, zda se o zkrácení pracovní doby diskutuje i v jiných průmyslových odvětvích a zda je vnímáno jako nástroj k zajištění pracovních míst v procesu transformace. |
Jazyk dokumentu:
|
ger |
|
|
Publikováno na URL:
|
|
Připojené soubory:
|
Arbeitszeitverkürzung |
|
|
|
{{'asyncop.tasklist' | i18n}}