???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
58373
|
Překlad: |
Zkrácení pracovní doby v automobilovém průmyslu: základní kámen průmyslové transformace?
|
Rozšířená anotace: |
|
Jazyk dokumentu: |
ger
|
Ročník: |
78
|
Číslo: |
1
|
Rozsah (stránky): |
108-112
|
Název zdroje: |
Zeitschrift für Arbeitswissenschaft
|
Rok vydání: |
2024
|
Publikovat na bozp-info: |
|
Forma publikování: |
|
Perex: |
|
Datum publikování: |
|
Publikováno na URL: |
|
Připojené soubory: |
Arbeitszeitverkürzung
|
Název: |
Arbeitszeitverkürzung in der Automobilindustrie
|
Další názvová informace: |
ein Baustein in der Industrietransformation?
|
Klíčové slovo: |
doba pracovní
transformace
odvětví
průmysl automobilový
smlouvy kolektivní
vyjednávání
Německo
|
Autor: |
Roth, Marcel
|
Anotace: |
V rámci příprav na kolo kolektivního vyjednávání společnosti IG Metall projednal otázku čtyřdenního pracovního týdne výbor pro vyjednávání v severozápadním německém ocelářském průmyslu (IG Metall 2023). IG Metall se domnívá, že běžný pracovní týden by se měl zkrátit ze současných 35 hodin na 32 hodin - s plnou náhradou mzdy. IG Metall tvrdí, že by to zaměstnance více motivovalo, zvýšilo jejich produktivitu a zlepšilo jejich pracovní zdraví, což by umožnilo dosáhnout lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem a přilákat kvalifikovanou pracovní sílu. Čtyřdenní pracovní týden je navíc prospěšný pro klima, protože by se ušetřilo cestování a energie na pátý pracovní den. To znamená, že diskuse o zkrácení pracovní doby v severozápadním německém ocelářském průmyslu je již v pokročilé fázi. Článek zkoumá na příkladu automobilového průmyslu v Bádensku-Württembersku, zda se o zkrácení pracovní doby diskutuje i v jiných průmyslových odvětvích a zda je vnímáno jako nástroj k zajištění pracovních míst v procesu transformace.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|