Anotace: |
Ve společnosti Chola MS Risk Services rozlišujeme mezi kulturou bezpečnosti a kulturou procesní bezpečnosti, abychom zlepšili pocit zranitelnosti vůči předvídání incidentů s vysokou závažností, tzv. procesních incidentů. Kultura je označována jako způsob, jakým zaměstnanci dodržují bezpečnost, i když se nikdo nedívá. Při budování organizace, která si uvědomuje rizika, hraje atribut udržování pocitu zranitelnosti významnou roli. V tomto článku sdílí autoři zkušenosti společnosti Chola MS Risk Services získané při zavádění řízení bezpečnosti procesů (PSM) v různých odvětvích po celé zemi s úrovní pocitu zranitelnosti, která v organizaci existuje, s příklady z praxe a výzvami, kterým čelí indický průmysl při jejím zlepšování. Tento článek také zdůrazňuje, že pocit zranitelnosti přináší také smysl pro bdělost nad různými parametry i při zdánlivě ustáleném, bezproblémovém provozu. I nepatrné změny kritických parametrů "zazvoní varovným zvonkem" tam, kde existuje pocit zranitelnosti.
|