Prohlížeč má zakázaný Javascript. Prosím, povolte ho pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Prohlížeč má zakázané cookies. Prosím, povolte je pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Zavřít režim celé obrazovky
Název:
|
Fenomén #scicomm |
Další názvová informace:
|
využití big data a jejich analýzy při sledování komunikace vědy na internetových stránkách českých výzkumných organizací |
Překlad:
|
|
Autor:
|
Raudenská, Petra |
Klíčové slovo:
|
věda komunikace instituce výzkumné analýzy dat sítě sociální |
Anotace:
|
Tato studie se zaměřila na vědeckou komunikaci na webových stránkách českých výzkumných institucí. Konkrétně autoři zjišťovali, do jaké míry je česká věda sdílena s veřejností na internetu a jaké rozdíly lze nalézt mezi webovými stránkami společenskovědních a přírodovědných institucí. Textová analýza ukázala, že na vědeckých webových stránkách se výrazy jako "věda" a "popularizace" vyskytují společně s odkazy na vědecké instituce, studium a výzkum. V případě přírodních věd byl termín "popularizace" častěji spojen se získáním vědeckých ocenění za popularizaci a propagaci vědy. Strukturální analýza webu ukázala, že většina vědeckých webů obsahovala hypertextové odkazy na sociální média, jako jsou Facebook, Twitter, YouTube, Instagram a LinkedIn. Stejně tak často odkazovaly na online zpravodajství, jako jsou ceskatelevize.cz, novinky.cz, lidovky.cz a rozhlas.cz. Na druhou stranu mnohem méně často odkazovali na webové stránky institucí a státní správy. Výsledky naznačily, že českou vědeckou komunikaci lze charakterizovat spíše jako interaktivní než kanonickou. |
Jazyk dokumentu:
|
cze |
|
|
Publikováno na URL:
|
|
Připojené soubory:
|
Fenomén #scicomm |
|
|
|
{{'asyncop.tasklist' | i18n}}