???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
57973
|
Překlad: |
Virtuální realita pro perspektivní a procesní modelování kompetencí: podpora participativního přístupu a zkoumání přijetí použitého nástroje VR uživateli
|
Rozšířená anotace: |
|
Jazyk dokumentu: |
ger
|
Ročník: |
77
|
Číslo: |
3
|
Rozsah (stránky): |
350-374
|
Název zdroje: |
Zeitschrift für Arbeitswissenschaft
|
Rok vydání: |
2023
|
Publikovat na bozp-info: |
|
Forma publikování: |
|
Perex: |
|
Datum publikování: |
|
Publikováno na URL: |
|
Připojené soubory: |
Virtual reality
|
Název: |
Virtual reality for prospective and process-related competence modeling
|
Další názvová informace: |
piloting a participatory approach and investigating user acceptance of the applied VR-tool
|
Klíčové slovo: |
kompetence
realita virtuální
digitalizace
modelování
participace
|
Autor: |
Schumacher, Jean-Philip
|
Anotace: |
V době digitalizace je důležité odvodit požadavky na kompetence ve vztahu k budoucím digitalizovaným podnikovým procesům. Virtuální realita (VR), která umožňuje tyto procesy názorně a zážitkově prezentovat, může nabídnout zvláštní výhody pro perspektivní a s procesy související modelování kompetencí (PCM) a zapojení zaměstnanců jako tvůrců kompetenčních modelů. Za účelem prozkoumání těchto potenciálních výhod se pilotně zkouší přístup PCM založený na VR a porovnává se s konvenčním přístupem PCM. Za účelem identifikace konkrétních atributů VR byla vyhodnocena uživatelská přijatelnost použitého nástroje VR. Výsledky ukazují, že realistická vizualizace a možnosti interakce, které VR poskytuje, podporují perspektivní a procesní zaměření analýzy při modelování kompetencí. Zaměstnancům je tak umožněno identifikovat budoucí požadavky na kompetence s ohledem na jednotlivé kroky procesu. Srovnání s konvenčním přístupem PCM ukazuje, že prospektivní a procesní kompetenční modely vytvořené ve VR poskytují vyšší úroveň podrobnosti, pokud jde o počet identifikovaných kompetenčních požadavků. V průběhu hodnocení uživatelské přijatelnosti jsou odvozeny konkrétní atributy VR, které nejvíce podporují participativní PCM (např. 3D vizualizace, vnímaná imerze).
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|