Prohlížeč má zakázaný Javascript. Prosím, povolte ho pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Prohlížeč má zakázané cookies. Prosím, povolte je pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Zavřít režim celé obrazovky
Název:
|
Analysis of chemical engineering curriculum to improve process safety competency |
Další názvová informace:
|
|
Překlad:
|
Analýza učebních osnov chemického inženýrství s cílem zlepšit kompetence v oblasti bezpečnosti procesů |
Autor:
|
Sofri, Salwa |
Klíčové slovo:
|
bezpečnost procesní vzdělávání osnovy programy vzdělávací školy vysoké inženýrství chemické kompetence management bezpečnosti práce |
Anotace:
|
Klíčem k udržení dobrého systému bezpečnosti procesů je neustálý rozvoj procesní bezpečnosti (PS) a potřebných kompetencí. Nekompetentnost PS se však stále může projevit v podobě havárií souvisejících s procesy. Pro zmírnění této mezery je analyzováno vzdělávání v oblasti PS na vysokých školách. Protože PS je důležitým prvkem chemického inženýrství (CE), tato studie se snaží identifikovat nejrozšířenější předměty PS vyučované na 300 nejlepších univerzitách podle žebříčku Quacquarelli Symonds (2019). Zjištění ukazují, že výuka PS zůstává v průběhu let v bakalářských studijních programech nedostatečně zohledněna. Bylo identifikováno dvanáct běžných témat, tj. lidský faktor; řízení rizik, projektování; požár a výbuch; legislativa a normy; udržitelnost; řízení procesů; ekonomika; toxikologie a software. V konečném důsledku je pro rozvoj kompetencí absolventů v oblasti PS nutné posílit spolupráci mezi univerzitami a průmyslem. |
Jazyk dokumentu:
|
cze |
|
|
Publikováno na URL:
|
|
Připojené soubory:
|
Analysis of chemical engineering curriculum |
|
|
|
{{'asyncop.tasklist' | i18n}}