Článek

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo: 57730
Překlad: Analýza učebních osnov chemického inženýrství s cílem zlepšit kompetence v oblasti bezpečnosti procesů
Rozšířená anotace:
Jazyk dokumentu: cze
Ročník: 29
Číslo: 2
Rozsah (stránky): 642-650
Název zdroje: International Journal of Occupational Safety and Ergonomics
Rok vydání: 2023
Publikovat na bozp-info:
Forma publikování:
Perex:
Datum publikování:
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Analysis of chemical engineering curriculum
Název: Analysis of chemical engineering curriculum to improve process safety competency
Další názvová informace:
Klíčové slovo: bezpečnost procesní
vzdělávání
osnovy
programy vzdělávací
školy vysoké
inženýrství chemické
kompetence
management bezpečnosti práce
Autor: Sofri, Salwa
Anotace: Klíčem k udržení dobrého systému bezpečnosti procesů je neustálý rozvoj procesní bezpečnosti (PS) a potřebných kompetencí. Nekompetentnost PS se však stále může projevit v podobě havárií souvisejících s procesy. Pro zmírnění této mezery je analyzováno vzdělávání v oblasti PS na vysokých školách. Protože PS je důležitým prvkem chemického inženýrství (CE), tato studie se snaží identifikovat nejrozšířenější předměty PS vyučované na 300 nejlepších univerzitách podle žebříčku Quacquarelli Symonds (2019). Zjištění ukazují, že výuka PS zůstává v průběhu let v bakalářských studijních programech nedostatečně zohledněna. Bylo identifikováno dvanáct běžných témat, tj. lidský faktor; řízení rizik, projektování; požár a výbuch; legislativa a normy; udržitelnost; řízení procesů; ekonomika; toxikologie a software. V konečném důsledku je pro rozvoj kompetencí absolventů v oblasti PS nutné posílit spolupráci mezi univerzitami a průmyslem.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL):
Původní znění: