???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
57730
|
Překlad: |
Analýza učebních osnov chemického inženýrství s cílem zlepšit kompetence v oblasti bezpečnosti procesů
|
Rozšířená anotace: |
|
Jazyk dokumentu: |
cze
|
Ročník: |
29
|
Číslo: |
2
|
Rozsah (stránky): |
642-650
|
Název zdroje: |
International Journal of Occupational Safety and Ergonomics
|
Rok vydání: |
2023
|
Publikovat na bozp-info: |
|
Forma publikování: |
|
Perex: |
|
Datum publikování: |
|
Publikováno na URL: |
|
Připojené soubory: |
Analysis of chemical engineering curriculum
|
Název: |
Analysis of chemical engineering curriculum to improve process safety competency
|
Další názvová informace: |
|
Klíčové slovo: |
bezpečnost procesní
vzdělávání
osnovy
programy vzdělávací
školy vysoké
inženýrství chemické
kompetence
management bezpečnosti práce
|
Autor: |
Sofri, Salwa
|
Anotace: |
Klíčem k udržení dobrého systému bezpečnosti procesů je neustálý rozvoj procesní bezpečnosti (PS) a potřebných kompetencí. Nekompetentnost PS se však stále může projevit v podobě havárií souvisejících s procesy. Pro zmírnění této mezery je analyzováno vzdělávání v oblasti PS na vysokých školách. Protože PS je důležitým prvkem chemického inženýrství (CE), tato studie se snaží identifikovat nejrozšířenější předměty PS vyučované na 300 nejlepších univerzitách podle žebříčku Quacquarelli Symonds (2019). Zjištění ukazují, že výuka PS zůstává v průběhu let v bakalářských studijních programech nedostatečně zohledněna. Bylo identifikováno dvanáct běžných témat, tj. lidský faktor; řízení rizik, projektování; požár a výbuch; legislativa a normy; udržitelnost; řízení procesů; ekonomika; toxikologie a software. V konečném důsledku je pro rozvoj kompetencí absolventů v oblasti PS nutné posílit spolupráci mezi univerzitami a průmyslem.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|