???persistent.caption.title??? | ???persistent.caption.value??? |
---|---|
Datum publikování: | |
URL: |
https://www.bozpinfo.cz/josra/intervencni-opatreni-u-zamestnancu-vystavenych-narocne-komunikaci-s-klienty-na-uradech-prace |
Připojené soubory: |
intervencni-opatreni-u-zamestnancu |
Název zdroje: | |
Ročník: |
|
Číslo projektu: |
10-S4-2021-VUBP |
Rozsah (stránky): |
nezadáno |
Rok vydání: |
2023 |
Název a podnázev v AJ: |
Intervention measures for employees exposed to demanding communication with clients at employment offices: project summary |
Druh výsledku: |
Jost |
Podnázev: |
shrnutí projektu |
Název projektu: |
Možnosti intervenčních opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě se zaměřením na úřady práce |
Počet stran: |
10 |
Nakladatel: |
Výzkumný ústav bezpečnosti práce |
Typ projektu: |
Institucionální podpora MPSV |
Název projektu: |
Možnosti intervenčních opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě se zaměřením na úřady práce |
Název: |
Intervenční opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty na úřadech práce |
Další názvová informace: |
shrnutí projektu |
Klíčové slovo: |
úřady práce komunikace rizika psychosociální intervence opatření projekty |
Autor: |
Bátrlová, Kateřina Lipšová, Vladimíra Mrázová, Karolina |
Anotace: |
Zaměstnanci úřadů práce ČR dlouhodobě čelí psychickému tlaku, který vychází jednak z charakteru jejich práce, ale také zejména z nutnosti komunikace s náročnými klienty. Tato pracovní rizika lze souhrnně nazývat psychosociálními riziky. V návaznosti na měnící se svět práce a celospolečenskou situaci je důležité vybavit zaměstnavatele intervenčními nástroji, které pomohou jak zaměstnancům, tak podnikům těmto rizikům předcházet. Předkládaný souhrn výzkumného projektu upozorňuje na možná intervenční opatření na několika úrovních: primární – organizačně-personální úrovni, sekundární úrovni – budování psychické odolnosti a terciární úrovni, která se zaměřuje na skupinové či individuální intervence. Opakovaného dotazníkového průzkumu se zúčastnilo v závěru roku 2021 celkem 1160 respondentů a na jaře 2023 celkem 1202 respondentů z 5 vybraných poboček úřadů práce ČR. Mezi lety 2021 a 2023 se statisticky významně zhoršila spokojenost respondentů v oblasti komunikace na pracovišti, charakteru práce, organizace práce, ohodnocení práce i v oblasti pracovních změn. Ovšem v důsledku intervenčních opatření 58,1 % respondentů souhlasí s tím, že díky proškolení se jim daří lépe zvládat tzv. náročné klienty. Doporučujeme rozšíření navržených intervenčních opatření mezi větší počet zaměstnanců úřadů práce ČR či dalších zaměstnanců veřejné správy vystavených nutné komunikaci s klienty. |
Bezpečnostní úroveň: | |
Druh: |
nezadáno |
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|