???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Datum publikování: |
|
URL: |
|
Připojené soubory: |
O-Occupational-Psychosocial-Risks-Identification-and-Assessment
|
Název zdroje: |
|
Ročník: |
|
Číslo projektu: |
10-S4-2021-VUBP
|
Rozsah (stránky): |
nezadáno
|
Rok vydání: |
2023
|
Název a podnázev v AJ: |
|
Druh výsledku: |
O
|
Podnázev: |
|
Název projektu: |
Možnosti intervenčních opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě se zaměřením na úřady práce
|
Počet stran: |
8
|
Nakladatel: |
Université Côte d'Azur
|
Typ projektu: |
Institucionální podpora MPSV
|
Název projektu: |
Možnosti intervenčních opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě se zaměřením na úřady práce
|
Název: |
Occupational psychosocial risks identification and assessment at Labour Offices in the Czech Republic
|
Další názvová informace: |
|
Klíčové slovo: |
rizika psychosociální
úřady práce
komunikace
Česká republika
dotazníky
|
Autor: |
Lipšová, Vladimíra
Mrázová, Karolina
Bátrlová, Kateřina
Navrátil, Tomáš
Štěpánek, Martin
Zacharov, Sergey
|
Anotace: |
Psychosociální rizika při práci lze definovat jako soubor rizik vyplývajících z interakce zaměstnance s pracovním prostředím, z povahy a organizace práce a z mezilidských vztahů na pracovišti i mimo něj. Sběr dat byl zajištěn prostřednictvím online dotazníkového šetření v prosinci 2021 na 5 vybraných úřadech práce v ČR. Byl připraven speciální dotazník, který byl přizpůsoben potřebám pracovníků vystavených náročné komunikaci s klienty. Toto dotazníkové šetření bylo provedeno po pilotní studii, aby byla zajištěna adekvátnost otázek, komplexnost obsahu a srozumitelnost instrukcí. Dotazník byl rozdělen na povinnou část s demografickými údaji (7 otázek), práci s klientem (10 otázek) a odolnost (10 otázek). Volitelné oblasti dotazníku se týkaly komunikace s nadřízeným a týmem (9 otázek), povahy práce (8 otázek), organizace práce (9 otázek), hodnocení práce (5 otázek) a změny práce, digitalizace a neočekávané krize (4 otázky). Do další analýzy bylo zařazeno celkem 1168 dotazníků. Výzkumný soubor tvořilo 93 % žen a 7 % mužů. Nejpočetnější věková skupina respondentů byla ve věku 50 až 64 let (33 %). Výsledky ukázaly největší spokojenost zaměstnanců v oblasti komunikace na pracovišti, naopak nejvíce nespokojeni byli zaměstnanci se změnami v práci. Pro 58 % respondentů měla komunikace s pracovním týmem a nadřízeným vliv na jejich spokojenost s prací. Pokud došlo ke konfliktu nebo eskalaci komunikace při jednání s klientem na přepážce úřadu práce, pouze 1,7 % respondentů uvedlo, že mají na pracovišti zařízení, které signalizuje a monitoruje potenciálně nebezpečné klienty. Naše výsledky ukázaly několik velmi problematických oblastí psychosociálních rizik na pracovištích úřadů práce.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|