???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
57148
|
Překlad: |
Naplňování sociálních potřeb prostřednictvím antropomorfních technologií: reflexe dosavadního výzkumu a empirické poznatky z rozhovorů
|
Rozšířená anotace: |
|
Jazyk dokumentu: |
cze
|
Ročník: |
77
|
Číslo: |
1
|
Rozsah (stránky): |
78-91
|
Název zdroje: |
Zeitschrift für Arbeitswissenschaft
|
Rok vydání: |
2023
|
Publikovat na bozp-info: |
|
Forma publikování: |
|
Perex: |
|
Datum publikování: |
|
Publikováno na URL: |
|
Připojené soubory: |
Fulfilling social needs
|
Název: |
Fulfilling social needs through anthropomorphic technology?
|
Další názvová informace: |
a reflection on existing research and empirical insights of an interview study
|
Klíčové slovo: |
chatboti
antropomorfismus
aspekty sociální
potřeby
rozhraní člověk-stroj
interakce
technologie moderní
|
Autor: |
Christoforakos, Lara
|
Anotace: |
Vzhledem k tomu, že interaktivní technologie, jako jsou chatboti nebo hlasoví asistenti, se stále více stávají sociálními protějšky a v mnoha ohledech se podobají lidským partnerům, vyvstává otázka, zda jsou schopny řešit také sociální potřeby uživatelů. Tento článek zkoumá, zda interakce s technologiemi může řešit sociální potřeby a jakou roli v tom hraje technologický antropomorfismus. Zatímco předchozí výzkumy ukazují poněkud rozporuplné výsledky potenciálně související s problémy aplikovaných metod hodnocení antropomorfismu a sociálních potřeb, autoři je doplňují pomocí kvalitativní studie rozhovorů (n = 8). Výsledky studie podporují potenciál antropomorfních technologií řešit sociální potřeby uživatelů, ale také poukazují na rozdíly mezi kvalitou interakce člověk-technologie a mezilidské interakce. Kromě toho zjištění naznačují zkreslení sociální žádoucnosti, neboť lidé považují naplňování sociálních potřeb prostřednictvím technologií za hloupé nebo nevhodné. Diskutovány jsou důsledky pro design a společnost.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|