Článek

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo: 57148
Překlad: Naplňování sociálních potřeb prostřednictvím antropomorfních technologií: reflexe dosavadního výzkumu a empirické poznatky z rozhovorů
Rozšířená anotace:
Jazyk dokumentu: cze
Ročník: 77
Číslo: 1
Rozsah (stránky): 78-91
Název zdroje: Zeitschrift für Arbeitswissenschaft
Rok vydání: 2023
Publikovat na bozp-info:
Forma publikování:
Perex:
Datum publikování:
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Fulfilling social needs
Název: Fulfilling social needs through anthropomorphic technology?
Další názvová informace: a reflection on existing research and empirical insights of an interview study
Klíčové slovo: chatboti
antropomorfismus
aspekty sociální
potřeby
rozhraní člověk-stroj
interakce
technologie moderní
Autor: Christoforakos, Lara
Anotace: Vzhledem k tomu, že interaktivní technologie, jako jsou chatboti nebo hlasoví asistenti, se stále více stávají sociálními protějšky a v mnoha ohledech se podobají lidským partnerům, vyvstává otázka, zda jsou schopny řešit také sociální potřeby uživatelů. Tento článek zkoumá, zda interakce s technologiemi může řešit sociální potřeby a jakou roli v tom hraje technologický antropomorfismus. Zatímco předchozí výzkumy ukazují poněkud rozporuplné výsledky potenciálně související s problémy aplikovaných metod hodnocení antropomorfismu a sociálních potřeb, autoři je doplňují pomocí kvalitativní studie rozhovorů (n = 8). Výsledky studie podporují potenciál antropomorfních technologií řešit sociální potřeby uživatelů, ale také poukazují na rozdíly mezi kvalitou interakce člověk-technologie a mezilidské interakce. Kromě toho zjištění naznačují zkreslení sociální žádoucnosti, neboť lidé považují naplňování sociálních potřeb prostřednictvím technologií za hloupé nebo nevhodné. Diskutovány jsou důsledky pro design a společnost.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL):
Původní znění: