| Vlastnost |
Hodnota |
|
|
| Clavius tčíslo: |
57040
|
| Překlad: |
Digitální ergonomie a digitální plánování práce ve vysokoškolském vzdělávání: zkušenosti z Německa a Rakouska
|
| Rozšířená anotace: |
|
| Jazyk dokumentu: |
cze
|
| Ročník: |
76
|
| Číslo: |
4
|
| Rozsah (stránky): |
510-524
|
| Název zdroje: |
Zeitschrift für Arbeitswissenschaft
|
| Rok vydání: |
2022
|
| Publikovat na bozp-info: |
|
| Forma publikování: |
|
| Perex: |
|
| Datum publikování: |
|
| Publikováno na URL: |
|
| Připojené soubory: |
Digital ergonomics
|
| Název: |
Digital ergonomics and digital work planning in university education
|
| Další názvová informace: |
experiences from Germany and Austria
|
| Klíčové slovo: |
ergonomie
digitalizace
plánování
výroba
výrobky
továrny digitální
modelování
faktor lidský
výuka
školy vysoké
|
| Autor: |
Schlund, Sebastian
|
| Anotace: |
Publikace přináší přehled využití digitálních lidských modelů (DHM) v akademickém vzdělávání na pěti příkladných univerzitách v Německu a Rakousku. Kromě prezentace různých lidských modelů je diskutováno jejich začlenění do příslušných přednášek. Představeny jsou koncepce výuky jednotlivých předmětů těchto univerzit, příklady cvičení a scénáře. Zkušenosti ukazují, že aktivní a samostatné používání digitálních ergonomických nástrojů přináší studentům radost a motivuje je k intenzivnímu řešení časově i obsahově složitých úkolů. Zpětná vazba je trvale pozitivní napříč všemi zapojenými přednáškami a univerzitami. V důsledku nedávné pandemie Covid-19 univerzity výrazně rozšířily online a kombinovanou výuku. Na základě zkušeností s využíváním digitálních modelů člověka jsou v článku vyvozena doporučení pro další vývoj.
|
| Bezpečnostní úroveň: |
|
| Druh: |
nezadáno
|
| Odkaz na dokument (URL): |
|
| Původní znění: |
|