Anotace: |
Autorky uvádějí, že dvě kolejové haly (staré 100 let) východního nádraží (Ostbahnhof) v Berlíně by měly být do roku 2025 za provozu od základu modernizovány. V současné době probíhá 2. úsek výstavby. V něm jsou mimo jiné opraveny obloukové vazníky, štítové strany kolejových hal jsou nově proskleny a střecha je opatřena kovovým obložením s novými světlíky. Aby byly zajištěny stavební práce při provozu železnice, byl vybudován tzv. ochranný most s integrovaným zdvihacím zařízením. Mostní konstrukce překlenuje obě střechy haly a zajišťuje dodávku potřebných stavebních materiálů. Autorky popisují i nutné OOPP pro zaměstnance (ochranné kryty s integrovanou ochranou dýchacích cest, prachotěsné a přiléhající ochranné brýle, gumové rukavice o tloušťce 2 až 3 mm, prachotěsné kombinézy), aby byla dodržena jejich bezpečnost a ochrana zdraví při práci. Upozorňují i na jeden z problémů, který trápí mnoho veřejných budov, a to je rostoucí kontaminace holubími výkaly. Aby se dosáhlo co nejlepší ochrany proti holubům, testují se na východním nádraží různé systémy ochrany proti holubům. Závěrem autorky konstatují, že obnovené kolejové haly by měly být zprovozněny do konce roku 2024. Celý projekt by měl být dokončen do konce roku 2025.
|