Anotace: |
Bylo prokázáno, že únava člověka přímo způsobuje nebo přispívá k významnému podílu leteckých nehod. Ačkoli měření únavy je hlavním vstupem do jakéhokoli řešení, které se zaměřuje na snížení nepříznivých vlivů únavy na letecký provoz, existuje kritický nedostatek důkazů o tom, jaké optimální soubory strategií měření únavy by mohly být použity vzhledem k velkým organizačním a provozním rozdílům mezi různými subjekty v odvětví. Tato studie využívá publikovanou literaturu o bezpečnosti letectví, model přijatelnosti technologií a názory odborníků k navržení nového vícekriteriálního rozhodovacího modelu, modelu výběru měření únavy v letectví, který má rozhodnout o tom, jaké metody měření únavy jsou pro jednotlivé letecké provozovatele nejvhodnější. Model byl poté aplikován prostřednictvím komplexních simulací založených na scénářích a bylo zjištěno, že je citlivý na změny preferencí uživatelů a je platný.
|