???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
28307
|
Překlad: |
Zkušenostně orientovaný návrh prostředí virtuální reality pro integrovaný rozvoj pracovních kompetencí: příklad implementace v montážních a údržbářských činnostech
|
Rozšířená anotace: |
|
Jazyk dokumentu: |
ger
|
Ročník: |
75
|
Číslo: |
4
|
Rozsah (stránky): |
s. 388-404
|
Název zdroje: |
Zeitschrift für Arbeitswissenschaft
|
Rok vydání: |
2021
|
Publikovat na bozp-info: |
|
Forma publikování: |
|
Perex: |
|
Datum publikování: |
|
Publikováno na URL: |
|
Připojené soubory: |
Erfahrungsgeleitete Gestaltung
|
Název: |
Erfahrungsgeleitete Gestaltung von VR-Umgebungen zur arbeitsintegrierten Kompetenzentwicklung
|
Další názvová informace: |
ein Umsetzungsbeispiel bei Montage- und Wartungstätigkeiten
|
Klíčové slovo: |
design
kompetence
realita virtuální
rozvoj osobnostní
školení
výuka
zkušenosti
znalosti
|
Autor: |
Heinlein, Michael
|
Anotace: |
Jednou z oblastí využití virtuální reality (VR) ve světě práce jsou výukové scénáře pro rozvoj kompetencí. Článek se zabývá otázkou, jak lze využít stávající zkušenosti a poznatky z praxe, aby se zvýšila praktická využitelnost výukových prostředí VR. Za tímto účelem je představen postup, který autoři vyvinuli pro zkušenostmi řízený návrh prostředí VR pro rozvoj pracovních kompetencí, a je ilustrován na příkladu vývoje simulace procesů montáže a údržby jeřábových systémů. Tím, že se náročné pracovní postupy servisních techniků stanou pro konstruktéry těchto systémů viditelnými a hmatatelnými, je konstruktérům umožněno lépe předvídat souvislosti montáže a údržby, navrhovat jeřábové systémy s předvídavostí a usnadňovat a zlepšovat práci servisu.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|