Článek

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo: 28310
Překlad: Souhra individuálního a organizačního učení: přehled nejnovější literatury
Rozšířená anotace:
Jazyk dokumentu: ger
Ročník: 75
Číslo: 4
Rozsah (stránky): s. 438-454
Název zdroje: Zeitschrift für Arbeitswissenschaft
Rok vydání: 2021
Publikovat na bozp-info:
Forma publikování:
Perex:
Datum publikování:
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Das Zusammenspiel
Název: Das Zusammenspiel individuellen und organisationalen Lernens
Další názvová informace: ein Review der neueren Literatur
Klíčové slovo: faktory
literatura
přehledy
sdílení znalostí
týmy pracovní
učení podnikové
učení se
Autor: Mynarek, Felix
Anotace: Důležitost učení v organizacích a jejich prostřednictvím je patrná z vysokého počtu vědeckých publikací a je také patrná ze snahy organizací zaměřit se na organizační učení. Organizační učení by mělo přispívat k udržitelnému zlepšování, agilitě a odolnosti. Cílem literární rešerše je prozkoumat význam učení v letech 2016-2021 s využitím databází ScienceDirect, Sage Journals a Wiley od individuální po organizační úroveň a identifikovat zejména faktory, které ovlivňují interakci tří úrovní aktérů (jednotlivec, skupina, organizace) a podmiňují tak organizační učení. Z přehledu literatury vyplývá, že o učení v organizacích je třeba na jedné straně uvažovat ve smyslu vzájemného působení uvedených úrovní a na druhé straně, že na učení mají vliv jak individuální, tak skupinové a organizační faktory. Z výsledků lze zejména vyvodit závěr, že interakce v organizaci a výměna a sdílení znalostí patří mezi relevantní faktory ovlivňující organizační učení.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL):
Původní znění: