Anotace: |
Důležitost učení v organizacích a jejich prostřednictvím je patrná z vysokého počtu vědeckých publikací a je také patrná ze snahy organizací zaměřit se na organizační učení. Organizační učení by mělo přispívat k udržitelnému zlepšování, agilitě a odolnosti. Cílem literární rešerše je prozkoumat význam učení v letech 2016-2021 s využitím databází ScienceDirect, Sage Journals a Wiley od individuální po organizační úroveň a identifikovat zejména faktory, které ovlivňují interakci tří úrovní aktérů (jednotlivec, skupina, organizace) a podmiňují tak organizační učení. Z přehledu literatury vyplývá, že o učení v organizacích je třeba na jedné straně uvažovat ve smyslu vzájemného působení uvedených úrovní a na druhé straně, že na učení mají vliv jak individuální, tak skupinové a organizační faktory. Z výsledků lze zejména vyvodit závěr, že interakce v organizaci a výměna a sdílení znalostí patří mezi relevantní faktory ovlivňující organizační učení.
|