???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
28306
|
Překlad: |
Asistence založená na rozšířené realitě pro výuku ruční a roboticky prováděné montáže
|
Rozšířená anotace: |
|
Jazyk dokumentu: |
ger
|
Ročník: |
75
|
Číslo: |
4
|
Rozsah (stránky): |
s. 367-387
|
Název zdroje: |
Zeitschrift für Arbeitswissenschaft
|
Rok vydání: |
2021
|
Publikovat na bozp-info: |
|
Forma publikování: |
|
Perex: |
|
Datum publikování: |
|
Publikováno na URL: |
|
Připojené soubory: |
Augmented-Reality-basierte Assistenz
|
Název: |
Augmented-Reality-basierte Assistenz für das Anlernen manueller und roboterunterstützter Montageprozesse
|
Další názvová informace: |
|
Klíčové slovo: |
montáže
realita rozšířená
rozhraní člověk-stroj
systémy asistenční
školení
výuka
|
Autor: |
Hegenberg, Jens
|
Anotace: |
Vzhledem ke stále pružnější výrobě a relativně vysoké fluktuaci zaměstnanců pro jednoduché úkoly nabývá školení nových zaměstnanců nebo pro nové či změněné výrobní procesy stále většího významu. Běžné metody školení, např. demonstrace nebo pracovní plány, mají slabiny (např. vyžadují další pracovní sílu nebo jsou kognitivně náročné), lze je tedy kompenzovat asistenčním systémem založeným na rozšířené realitě (augmented reality, AR). Asistenční systém AR pro výuku skutečného průmyslového montážního procesu byl hodnocen ve srovnávací studii se 16 testovanými osobami ve srovnání s běžnými papírovými instrukcemi. Silné stránky přístupu AR jsou zřejmé, pokud jde o použitelnost a náročnost. Subškály úsilí a frustrace vykazují statisticky významné snížení stresu. Pokud jde o dobu montáže, bylo dosaženo statisticky významných výhod. Kromě toho byla ve druhé studii porovnávána výuka pomocí videa s výukou pomocí rozšířené reality.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|