Prohlížeč má zakázaný Javascript. Prosím, povolte ho pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Prohlížeč má zakázané cookies. Prosím, povolte je pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Zavřít režim celé obrazovky
Název:
|
Classification and quantification of human error in air traffic control |
Další názvová informace:
|
a case study in an airport control tower |
Překlad:
|
Klasifikace a kvantifikace lidských chyb při řízení letového provozu: případová studie na letištní řídicí věži |
Autor:
|
Abbas Shirali, Gholam |
Klíčové slovo:
|
dispečeři hodnocení chyby lidské metody řízení letového provozu selhání člověka |
Anotace:
|
Studie se zaměřuje na zkoumání lidských chyb v letištní řídicí věži pomocí techniky retrospektivní a prediktivní analýzy kognitivních chyb (the retrospective and predictive analysis of cognitive error, TRACEr) a metody hodnocení spolehlivosti činnosti dispečera (controller action reliability assessment, CARA). Navzdory přítomnosti automatizovaných bezpečnostních systémů je řízení letového provozu (air traffic control, ATC) do značné míry závislé na schopnostech lidí. Řada nehod souvisejících s ATC byla poznamenána lidskými chybami. Údaje týkající se rozsahu chyb byly shromážděny prostřednictvím rozhovorů a přímého pozorování. Poté byla metodou CARA vyhodnocena pravděpodobnost lidských chyb a podmínky, které chyby způsobují. Výsledky ukázaly, že nejvyšší procento chybovosti mají výběr, paměť, rozptýlení/zaujatost, provoz a vzdušný prostor. Výsledky dále ukázaly, že nejvyšší pravděpodobnost chyb byla spojena se zvládáním nouzové situace. Tato studie je prvním výzkumem, který klasifikuje a kvantifikuje lidské chyby s využitím systému TRACEr a metody CARA. |
Jazyk dokumentu:
|
eng |
|
|
Publikováno na URL:
|
|
Připojené soubory:
|
Classification and quantification of human error |
|
|
|
{{'asyncop.tasklist' | i18n}}