Anotace: |
Autoři seznamují s výsledky empirické studie, která byla provedena mezi manažery lidských zdrojů. Nové formy organizace pracovní doby, flexibilita, zpružnění pracovněprávních vztahů umožňující home office - mnoho z toho, o čem se dnes pojednává pod komplexní hlavičkou New Work (nová práce), není nic nového. Ve společnostech jsou to právě manažeři lidských zdrojů s hlubokými znalostmi psychologie organizace, kteří již dlouho znají výhody těchto koncepcí organizace práce. Vědí, že zejména mladší a vzdělanější zaměstnanci stále častěji požadují větší flexibilitu na svém pracovišti, pokud jde o pracovní dobu a způsob práce. Vyvinul se samostatný směr poradenství se zaměřením na novou práci. Práce se provádějí ve flexibilních týmech, pracoviště je tam, kde to úkol vyžaduje. Ke kontaktu dochází pomocí digitálních zařízení a sítí. Provedení práce je založeno na časových specifikacích (harmonogramu) pro dokončení projektu místo na regulované pracovní době. Autoři dále uvádějí, že manažeři lidských zdrojů vyváženě hodnotí výhody a nevýhody důsledků pandemie. Ani domácí kancelář jako individuální opatření, ani nová práce jako zásadní přizpůsobení pracovních vztahů nejsou považovány za zázračné nástroje, ale jsou katalyzátory procesů změny. Pracovní doba, pracoviště, procesy a digitalizace - mnoho z toho, co nebylo možné realizovat, se najednou ukázalo v době koronavirové pandemie jako uskutečnitelné.
|