Anotace: |
Autor v úvodu definuje průmyslové vozíky podle předpisu DGUV 68. Průmyslové vozíky jsou převládajícím dopravním prostředkem používaným v interní logistice. Používají se také k nakládání a vykládání vozidel. V důsledku této činnosti často přicházejí do styku s veřejným silničním provozem se všemi jeho riziky pro účastníky silničního provozu. Výsledkem je, že, kromě běžného rizika úrazů při použití vysokozdvižných vozíků, existuje nezanedbatelné další riziko úrazů pro všechny zúčastněné v silničním provozu. Autor proto definuje veřejný dopravní prostor, neveřejný dopravní prostor, kdo může omezovat dopravní prostor a jakými omezovacími mechanismy. Dále uvádí požadavky na řízení průmyslového vozíku, jak má vypadat správné pojištění jeho řidiče, ale všímá si i nedostatečného pojištění či vykonávání práce řidiče bez řidičského průkazu. Vše demonstruje na konkrétních případech z praxe, které skončily u soudu s rozsáhlými právními důsledky nejen pro řidiče, ale i pro podnikatele, provozní manažery a školitele. Závěrem konstatuje, že musí být dodržována provozní povolení a vysokozdvižní vozíky, které nejsou schváleny pro použití na veřejných komunikacích, na nich nesmí podniknout ani sebekratší jízdu.
|