Anotace: |
Moderní pojetí age managementu umožňuje v rámci celé ekonomiky každému zaměstnanci plně využít svůj potenciál, aniž by byl znevýhodněn z důvodu věku. Přestože je tato oblast z hlediska současného demografického vývoje důležitá, existují organizace, které její opatření nerealizují. Článek se proto zaměřuje na identifikaci a vyhodnocení aplikace age managementu českými zemědělskými podniky. Analyzovaná data byla získána na základě kvantitativního šetření, v němž byly údaje získány prostřednictvím dotazníkového šetření (celkem podniků: n=315, zemědělských podniků: na=60). Z výsledků vyplývá, že české zemědělské podniky nejsou zcela obeznámeny s aplikací opatření age managementu. Jedním ze závěrů článku je, že ze společenského hlediska mohou opatření age managementu přispět ke zlepšení situace na trhu práce, produktivity práce, podpořit zájem mladých lidí o práci v zemědělství a v neposlední řadě budovat na organizační úrovni značku zaměstnavatele. Uplatňování age managementu má vliv na výkonnost zaměstnanců, ale také na snížení nákladů a zvýšení zisku. Tento příspěvek navazuje na projekt Univerzitní - celoplošné interní grantové agentury (CIGA), číslo 20141002 - Human resource branding s využitím nových strategických trendů v organizacích v České republice.
|