Anotace: |
V některých oblastech, kde se razí tunely v rámci budoucího železničního spojení Lyon-Turín, bude teplota horniny dosahovat více než 40 °C. Proto je řízení tepelného prostředí na staveništi promýšleno s dostatečným předstihem. To platí zejména s ohledem na vlhkost a teplo, které stroje vytvářejí. Teplota ve výkopových tunelech s vysokou vlhkostí může rychle dosáhnout velmi vysokých hodnot, což velmi komplikuje pracovní podmínky. V labyrintu staveniště jsou po každém kilometru umístěny buňky pro přežití. V případě události, která brání okamžité evakuaci, mohou tato zařízení pojmout 20 nebo 30 osob a umožnit obsluze únik z nebezpečného prostředí před příjezdem záchranných složek. Jsou navrženy tak, aby zde pracovníci mohli být ukryti před nebezpečím po dobu nejméně 24 hodin. Zvláštní pozornost je věnována teplotním rozdílům mezi tunelem a vnějším prostředím. Zohledňuje se potřeba aklimatizace. Zaměstnanci jsou proškoleni a informováni o rizicích a podílejí se na výběru osobních ochranných prostředků, jako jsou např. chladicí vesty.
|