Prohlížeč má zakázaný Javascript. Prosím, povolte ho pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Prohlížeč má zakázané cookies. Prosím, povolte je pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Zavřít režim celé obrazovky
Název:
|
Linking emotional intelligence to safety performance |
Další názvová informace:
|
the roles of situational awareness and safety training |
Překlad:
|
Propojení emoční inteligence s výkonností v oblasti bezpečnosti: úloha situačního povědomí a bezpečnostního školení |
Autor:
|
Wang, Zhongmin |
Klíčové slovo:
|
bezpečnost práce emoce chování bezpečné inteligence školení |
Anotace:
|
Výsledky v oblasti bezpečnosti práce na pracovišti vyžadují, aby se jednotliví zaměstnanci chovali při plnění každodenních pracovních povinností bezpečně. Zatímco literatura naznačuje, že schopnosti nebo vlastnosti v oblasti emočního řízení mohou za určitých podmínek pozitivně souviset s individuálními výkony, není jasné, jak mohou ovlivnit výkony související s bezpečností práce ve vysoce rizikových pracovních kontextech. Na základě teorie aktivace rysů (trait activation theory) je cílem tohoto článku prozkoumat, kdy emoční inteligence (emotional intelligence, EI) prospívá výkonu zaměstnanců z hlediska bezpečnosti. Autoři navrhují, že pokud zaměstnanci absolvují nedostatečné školení v oblasti bezpečnosti, emoční inteligence s větší pravděpodobností aktivuje jejich situační uvědomění a následně podporuje jejich výkonnost v oblasti bezpečnosti. Výsledky ukázaly, že nedostatečnost bezpečnostního školení negativně ovlivňovala vztah mezi emoční inteligencí a situačním uvědoměním, takže EI významně souvisela se situačním uvědoměním pouze tehdy, když byla nedostatečnost bezpečnostního školení výraznější. Čím více bylo bezpečnostní školení nedostatečné, tím větší byl nepřímý vliv emoční inteligence na výkonnost v oblasti bezpečnosti prostřednictvím situačního povědomí. |
Jazyk dokumentu:
|
eng |
|
|
Publikováno na URL:
|
|
Připojené soubory:
|
Linking emotional intelligence |
|
|
|
{{'asyncop.tasklist' | i18n}}