Anotace: |
Analýza a vyhodnocování informačních potřeb klientů je klíčem k poskytování efektivních služeb a vhodných sbírek jak v prezenčních, tak ve virtuálních službách knihoven. Důležitost analýzy informačních potřeb je mezi informačními profesionály široce uznávána, ale v současné době je v odborné literatuře málo věcných a podrobných prací věnovaných tomuto důležitému tématu. Kniha si klade za cíl tuto mezeru zaplnit tím, že podporuje odborníky z praxe při vytváření strategie analýzy informačních potřeb a nabízí k tomu potřebné odborné dovednosti a techniky. Nabízí návod vedoucím týmů a vrcholovým manažerům ve všech oblastech knihovnické práce, zejména těm, kteří se zabývají správou fondů, poskytováním služeb a tvorbou webových stránek, a je stejně dobře použitelná pro potřeby akademických, veřejných, vládních, komerčních i dalších specializovanějších knihovnických a informačních služeb. Text využívá praktický přístup bez žargonu a obsahuje relevantní příklady, případové studie, aktivity pro čtenáře a zdroje další literatury. Mezi klíčové oblasti patří: co je to analýza informačních potřeb; jak se analýza potřeb provádí; jaké jsou druhy analýzy potřeb; jak se analýzy vyhodnocují a vykazují.
|