Kniha

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo: 28099
Překlad názvu:
Vydání: 1. vyd.
Rok vydání: 2019
Nakladatel: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Země vydání: CZ
Jazyk dokumentu: cze
Název edice:
Číslo části:
Název části:
Označení svazku:
Počet stran: 190 s.
Další údaje o rozsahu: ,
ISBN: 978-80-210-9330-0
Recenze:
Lokace: VUBP
Připojené soubory:
Název: Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí
Další názvová informace: mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou
Klíčové slovo: gramotnost informační
kompetence
projekty
technologie informační
vzdělávání celoživotní
Autor: Černý, Michal
Anotace: Monografie se systematicky zabývá kritickou reflexí Evropského rámce digitálních kompetencí pro občany, jehož pracovní překlad také obsahuje. Rámec zasazuje do širší fenomenologické myšlenkové tradice a následně postupně prochází všech 21 kompetencí, v nichž nachází zajímavá místa k úvahám a kritické reflexi skrze transdisciplinární pojetí. Jde o první monografii, která se systematicky problematikou digitálních kompetencí tímto způsobem zabývá. V tomto ohledu představuje předložený text důležitý příspěvek k širší celospolečenské diskusi o daném rámci i o digitálních kompetencích jako takových. Kniha sleduje různé perspektivy - filosofické, pedagogické, sociologické i informačně vědní. Snaží se být na jedné straně dostatečně přístupná širšímu okruhu čtenářů, ale současně nechce opustit odborné interdisciplinární nahlédnutí celého tématu. Z textu je patrné, že stát se digitálně kompetentním občanem je úkolem pro každého jedince ve společnosti.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL):
Původní znění: