Anotace: |
Aby byl design skutečně efektivní a atraktivní, je třeba znát nejen estetická a grafická pravidla, ale především lidské vnímání, chování a rozhodování. Zkušený designér a znalec psychologie uživatelů na desítkách příkladů a rozhovorů z praxe představuje obecně platná pravidla, která jsou klíčem k úspěchu. Ať už je cílem cokoli, kde do hry vstupuje interakce s lidským faktorem, zajistí návrhu nejen funkčnost, ale i spolehlivost a příjemnost při používání, odolnost vůči chybám a zejména přetrvávající dojem užitečnosti a významnosti pro příjemce. Výklad se věnuje mimo jiné těmto tématům: kdy je estetika designu funkční a kdy je spíš na škodu; kak lidem produkt přiblížit na základě asociací a kontextu; kde a jakým způsobem zapojit do návrhu vtip; jak pomocí odměn a ukazatelů vývoje uživatele stimulovat; co udělat, aby skrze daný produkt lidé vyjadřovali svou osobnost; jak efektivně strukturovat formuláře, aby zatěžovaly co nejméně; vliv slov, řazení, ukotvení a srozumitelnost textových informací; jak do návrhu vhodně zakomponovat herní mechanismy; zvýšení kvality a prestiže pomocí nedostatku a nedostupnosti.
|