???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
27235
|
Překlad: |
Příspěvek do přednáškového cyklu "Učení v digitální transformaci práce" BAuA a TU Dortmund v zimním semestru 2019/20: Digitální transformace práce - požadavky a příležitosti pro zaměstnance
|
Rozšířená anotace: |
|
Jazyk dokumentu: |
ger
|
Ročník: |
71
|
Číslo: |
9
|
Rozsah (stránky): |
s. 388-392
|
Název zdroje: |
Sicher ist Sicher
|
Rok vydání: |
2020
|
Publikovat na bozp-info: |
|
Forma publikování: |
|
Perex: |
|
Datum publikování: |
|
Publikováno na URL: |
|
Připojené soubory: |
Beitrag zur Ringvorlesung
|
Název: |
Beitrag zur Ringvorlesung "Lernen in der digitalen Transformation der Arbeit" der BAuA und der TU Dortmund im Wintersemester 2019/20
|
Další názvová informace: |
die digitale Transformation der Arbeit - Anforderungen und Chancen für Beschäftigte
|
Klíčové slovo: |
bezpečnost
digitalizace
požadavky
práce
příležitosti
transformace
učení se
zaměstnanci
zdraví
|
Autor: |
Richter, Götz
|
Anotace: |
Autoři uvádějí, že procesy digitalizace formují změny ve světě práce. Existuje mnoho náznaků, že se profesionální prostředí v Německu v budoucnu změní. Již dnes však lze pozorovat změnu v profesních činnostech, která je spojena s různými požadavky na zaměstnance a dává učení v práci novou hodnotu. Autoři prezentují, jak by dle jejich názoru mělo vypadat učení zaměstnanců v digitální transformaci práce. Jejich závěry pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci jsou: 1) Návrh práce, který podporuje učení a učení integrované do práce, může připravit zaměstnance na změnu a otevřít příležitosti pro rozvoj. Manažeři mají dvojí roli v organizaci práce a podpoře učení. Tímto způsobem lze podpořit rozvoj kompetencí jednotlivých členů týmu prostřednictvím cílené distribuce úkolů. Průvodního efektu učení lze dosáhnout také prostřednictvím zájmu o úspěch svých zaměstnanců v učení a prostřednictvím pravidelné zpětné vazby. 2) Předpokladem vedení, které vede k učení, je systematická účast zaměstnanců a posilování přímých manažerů. 3) Tzv. "smlouvy o učení" nabízejí příležitost k udržení zdraví, pracovní schopnosti a schopnosti jednání zaměstnanců v digitální transformaci prostřednictvím systematické podpory osobního učení a společného rozvoje zaměstnanců a organizace.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|