Anotace: |
Požadavky, které jsou dnes kladeny na pracovníky ve světě práce, co se týká kvality, efektivity, rychlosti, bezpečnosti atd., mají různorodou povahu. Není neobvyklé, že některé požadavky z důvodu různých zájmů a hledisek zainteresovaných stran přispívají ke konfliktním situacím. Jednou z nejběžnějších oblastí konfliktů je obvinění zaměstnanců, kteří tvrdí, že nelze dosáhnout bezpečnostních standardů nebo že procesy nezbytné pro bezpečné plnění úkolů nejsou proveditelné. Autor si všímá konfliktů a jejich řešení v každodenní práci, dále popisuje různé typy konfliktů, které vznikají, pokud obavy nebo cíle různých lidí jsou vzájemně neslučitelné, jedna nebo více konfliktních stran se cítí narušena nebo ohrožena kvůli těmto neslučitelnostem, přičítají odpovědnost za toto poškození nebo hrozbu druhé straně konfliktu a předpokládají, že druhá strana může jednat odlišně nebo strany konfliktu nejsou ochotny změnit svůj postoj, aby mohl být konflikt vyřešen. Konflikty se dají řešit s pomocí mediátora, který musí splňovat základní požadavky, jako jsou autorita, důvěryhodnost a vysoce rozvinuté sociální dovednosti. Autor podrobněji seznamuje s jednotlivými fázemi mediace.
|