Prohlížeč má zakázaný Javascript. Prosím, povolte ho pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Prohlížeč má zakázané cookies. Prosím, povolte je pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
 
Zavřít režim celé obrazovky
Název: Učitel v odborném vzdělávání
Další názvová informace: jeho specifika v kontextu kurikulárních změn
Překlad:
Autor: Serafín, Čestmír
Havelka, Martin
Klíčové slovo: praxe odborná
vzdělávání
učitelé
kompetence
myšlení
Anotace: Střední odborné školství je důležitým článkem v systému vzdělávání odborníků. Připravuje odborníky přímo do praxe, ale také významně spoluutváří tu část profilu absolventa, která mu umožňuje lépe zvládnout další studium na vysoké škole. Klíčovou roli v této přípravě hraje pedagogický pracovník - učitel odborných předmětů. Pro střední odborné školství je charakteristická praktická orientace a s ní související širší využívání integrovaných podob výuky a integrovaných učebních předmětů, které ale s sebou přivádějí řadu problémů právě v procesu kurikulárních změn středního školství. Lze to charakterizovat nedůvěrou k strukturované výuce, nedůvěrou k pojetí kurikula a to jak ze strany vedení škol, samotných vyučujících, tak i mnohých rodičů a odborné veřejnosti.
Jazyk dokumentu:
Název zdroje: Mezinárodní konference „Strategie technického vzdělávání v reflexi doby“
Ročník: 2009
Číslo: nezadáno
Rozsah (stránky): 5 s.
Rok vydání: 2009
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Soubory k článkuÚstí2009-učitel v odborném vzdělávání,specifika
Odborná knihovna VÚBP, Jeruzalémská 1283/9, 110 00 Praha 1, E-mail: knihovna@vubp.cz
Tento výsledek byl finančně podpořen z institucionální podpory na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace na léta 2018–2022 a je součástí výzkumného úkolu 05-S4-2021-VÚBP Zefektivnění vyhledávání v digitálním archivu BOZP Safe a propojení s Encyklopedií BOZP, řešeného Výzkumným ústavem bezpečnosti práce, v. v. i., v letech 2021–2022.
{{'asyncop.tasklist' | i18n}}
{{job.message}} {{job.fileName}}