Článek

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo:
Překlad:
Rozšířená anotace:
Jazyk dokumentu:
Ročník: 2009
Číslo: nezadáno
Rozsah (stránky): 5 s.
Název zdroje: Mezinárodní konference „Strategie technického vzdělávání v reflexi doby“
Rok vydání: 2009
Publikovat na bozp-info:
Forma publikování:
Perex:
Datum publikování:
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Ústí2009-učitel v odborném vzdělávání,specifika
Název: Učitel v odborném vzdělávání
Další názvová informace: jeho specifika v kontextu kurikulárních změn
Klíčové slovo: praxe odborná
vzdělávání
učitelé
kompetence
myšlení
Autor: Serafín, Čestmír
Havelka, Martin
Anotace: Střední odborné školství je důležitým článkem v systému vzdělávání odborníků. Připravuje odborníky přímo do praxe, ale také významně spoluutváří tu část profilu absolventa, která mu umožňuje lépe zvládnout další studium na vysoké škole. Klíčovou roli v této přípravě hraje pedagogický pracovník - učitel odborných předmětů. Pro střední odborné školství je charakteristická praktická orientace a s ní související širší využívání integrovaných podob výuky a integrovaných učebních předmětů, které ale s sebou přivádějí řadu problémů právě v procesu kurikulárních změn středního školství. Lze to charakterizovat nedůvěrou k strukturované výuce, nedůvěrou k pojetí kurikula a to jak ze strany vedení škol, samotných vyučujících, tak i mnohých rodičů a odborné veřejnosti.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL):
Původní znění: