Článek

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo: 26175
Překlad: Práce ve službách je interakční práce: konkretizace hodnocení rizik psychického stresu
Rozšířená anotace:
Jazyk dokumentu: ger
Ročník: 70
Číslo: 6
Rozsah (stránky): s. 293-299
Název zdroje: Sicher ist Sicher
Rok vydání: 2019
Publikovat na bozp-info:
Forma publikování:
Perex:
Datum publikování:
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Dienstleistungsarbeit
Název: Dienstleistungsarbeit ist Interaktionsarbeit
Další názvová informace: Konkretisierung der Gefährdungsbeurteilung psychisch wirkender Belastungen
Klíčové slovo: dovednosti
hodnocení rizik
interakce
komunikace
opatření
služby
zátěž psychická
Autor: Thorein, Anke
Anotace: Autorky konstatují, že 70 % zaměstnanců ve službách pracuje velmi často nebo často s klienty. Na rozdíl od průmyslových činností je interakční styl práce jádrem těchto služeb. Interakce nemusí být pouze při jednání s klienty "tváří tvář", ale ve stále větší míře jsou služby poskytovány v dálkové komunikaci, ať už v call centrech, na servisním telefonu nebo v servisním chatu na internetu. Interakce jsou často spojeny se specifickými požadavky - často vyžadují speciální komunikační dovednosti. Interakční styl práce by měl být navržen tak, aby zahrnoval i speciální požadavky na zátěž a obranu proti psychickému stresu. Z těchto důvodů je třeba provést hodnocení rizik, aby mohla být navržena opatření pro lidskou interakci. Slibné přístupy spočívají v zapojení zaměstnanců do organizace práce. Zapojení zaměstnanců umožňuje nalézt praktická řešení i proti nekalým praktikám, neboť zaměstnanci jsou nejlepšími odborníky pro každodenní činnosti, které vykonávají.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL):
Původní znění: