???persistent.caption.title??? |
???persistent.caption.value??? |
|
Clavius tčíslo: |
26214
|
Překlad: |
Systémové modely analýz nehod: srovnávací studie mezi AcciMap, FRAM a STAMP
|
Rozšířená anotace: |
|
Jazyk dokumentu: |
eng
|
Ročník: |
38
|
Číslo: |
2
|
Rozsah (stránky): |
6 s.
|
Název zdroje: |
Process Safety Progress
|
Rok vydání: |
2019
|
Publikovat na bozp-info: |
|
Forma publikování: |
|
Perex: |
|
Datum publikování: |
|
Publikováno na URL: |
|
Připojené soubory: |
systemic accident analysis models
|
Název: |
Systemic accident analysis models
|
Další názvová informace: |
a comparison study between AcciMap, FRAM, and STAMP
|
Klíčové slovo: |
modely
nehody
porovnání
příčiny
|
Autor: |
Yousefi, Abouzar
|
Anotace: |
V současné době se používají různé modely stanovení příčin nehod, většina z nich však byla vyvinuta již dávno. Existuje argument, že v průmyslu došlo k významným změnám a tradiční modely mohou mít při určování příčin nehod v moderním průmyslu v rámci složitého sociálně-technického prostředí omezení. Následně byly zavedeny nové modely nehod založené na teorii systémů, které však využívají především akademičtí výzkumníci. Mezi systémovými modely nehod jsou nejčastěji citované modely STAMP (Systems?Theoretic Accident Model and Processes), FRAM (Functional Resonance Accident Model) a AcciMap. Článek prezentuje srovnání těchto tří modelů na základě případové studie. STAMP a FRAM byly použity k analýze havárie rafinérie Chevron Richmond, která je vyšetřována radou CSB . Vyšetřovací tým CSB vyvinul model nehod AcciMap. Výsledky jsou porovnány a diskutovány rozdíly. Závěrem lze říci, že STAMP bude pravděpodobně mnohem instrumentálnější a komplexnější při určování faktorů, které přispívají ke vzniku nehod.
|
Bezpečnostní úroveň: |
|
Druh: |
nezadáno
|
Odkaz na dokument (URL): |
|
Původní znění: |
|