Článek

???persistent.caption.title??? ???persistent.caption.value???
Clavius tčíslo:
Překlad:
Rozšířená anotace:
Jazyk dokumentu: slo
Ročník: 26
Číslo: 26
Rozsah (stránky): 6 s.
Název zdroje: XXVI. International Colloquium on the Management of Educational Process
Rok vydání: 2008
Publikovat na bozp-info:
Forma publikování:
Perex:
Datum publikování:
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Borsukova_Gabalova_info gramotnost
Název: Informatická gramotnosť a jazyková kompetencia = nevyhnutnosť
Další názvová informace:
Klíčové slovo: gramotnost informační
jazyky
kompetence
vzdělávání
Autor: Borsuková, Hana
Gabaľová, Veronika
Anotace: Perspektivní záměry Evropské komise směřují v souladu s cílem boloňské deklarace ke zvyšování kvality občana Evropy a to zejména získáváním klíčových kompetencí každého jednotlivce: "Klíčové kompetence tvoří soubor prioritních výchovných a vzdělávacích cílů, které poskytují jednotlivcům vstupujícím do vzdělávání perspektivní dlouhodobě využitelné vzdělávání v podmínkách, ve kterých je velmi těžko prognózovat rychlé změny ve vývoji vědy, techniky a společnosti "(BAJTOŠ, 2004). Klíčové kompetence se týkají několika oblastí, ke kterým patří i informatizace a cizojazyčné znalosti. Vstup dovedností v uvedených oblastech se považuje za samozřejmý předpoklad pro získání dobrého pracovního místa a stává se nezbytností pro profesní mobilitu. Počítačové a cizojazyčné znalosti a dovednosti se staly relevantními klíčovými kompetencemi, které se významně podílejí na efektivním získávání poznatků ať už při dalším vzdělávání, nebo při získávání zaměstnání.
Bezpečnostní úroveň:
Druh: nezadáno
Odkaz na dokument (URL):
Původní znění: